Terms & Condition
Welkom bij DTFservice nederland onderdeel van Borduurhuis.nl
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op uw gebruik van onze website. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u onze website/webshop bezoekt of gebruikt. Door enig deel van onze website te bezoeken of te gebruiken, gaat u ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Voorwaarden. Als u het niet eens bent met enig onderdeel van deze Voorwaarden, gebruik dan onze website/webshop niet.
Algemene voorwaarden van:Borduurhuis.nl
Professor Verbernelaan 102
5037 AK Tilburg
Inschrijfnummer K.v.K.: 18047444
Artikel 1: Toepasselijkheid - definities
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van ons en op al onze
overeenkomsten van opdracht en op alle verkoopovereenkomsten - al dan niet tot stand gekomen
via onze website - die wij met u sluiten.
2. Als (een deel van) een bepaling nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van
deze algemene voorwaarden van toepassing.
3. Bij een afwijking tussen deze algemene voorwaarden en een vertaling hiervan, geldt de
Nederlandse tekst.
4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op na- of deelbestellingen, vervolg- of
deelopdrachten.
5. Alle bepalingen in deze algemene voorwaarden zijn zowel geschreven voor onze zakelijke
opdrachtgevers en kopers als voor consumenten. Wij gebruiken de term “consument”, wanneer
een bepaling een afwijking of aanvulling bevat die alleen geldt voor consumenten. Een
“consument” is: een natuurlijke persoon die handelt buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit. Dit
betekent dat u alleen een “consument” bent als u privé zaken doet met ons.
6. Verder gebruiken wij in deze algemene voorwaarden de volgende termen:
a. aanbod: ieder aanbod van ons, al dan niet in de vorm van een schriftelijke offerte;
b. schriftelijk: per brief, per e-mail of iedere andere vorm van communicatie die hiermee gelijk
gesteld kan worden, zoals WhatsApp-berichten;
c. documenten: zowel fysieke als digitale documenten, bijvoorbeeld door u of ons te maken of
te verstrekken adviezen, schetsen, ontwerpen, tekeningen, logo’s, drukproeven e.d.;
d. informatie: zowel genoemde documenten als overige (mondelinge) gegevens;
e. opdracht: een opdracht voor het verrichten van werkzaamheden of het leveren van diensten;
f. werkzaamheden: onze werkzaamheden op het gebied van borduren, bedrukken en
beletteren van diverse artikelen (bijvoorbeeld promotie- en werkkleding), het digitaliseren van
logo’s, het ontwerpen en/of ontwikkelen van uw website en aanverwante werkzaamheden;
g. diensten of dienstverlening: onze (internet-)diensten, zoals het verzorgen van een
domeinnaamregistratie, hostingservices en/of cloudoplossingen;
h. zaken: door ons te leveren reclame-, promotionele- en overige producten. Dit betreft zowel
voor u bewerkte zaken als zaken die wij (standaard) uit ons assortiment aan u leveren;
i. onze website: één van onze websites www.borduurhuis.nl, www.veraert.nl,
www.geboortestickerkopen.nl, www.emblementilburg.nl en www.festivalbandjekopen.nl.
Artikel 2: Aanbod
1. Tenzij wij in of bij ons aanbod een geldigheidstermijn vermelden, betreft dit een vrijblijvend
aanbod. Een vrijblijvend aanbod mogen wij uiterlijk binnen 2 werkdagen na ontvangst van uw
aanvaarding nog herroepen.
2. Een samengesteld aanbod verplicht ons niet tot levering van een deel van de aangeboden
prestatie of zaken tegen een overeenkomstig deel van de prijs of vergoeding.
3. Als wij ons aanbod baseren op uw informatie en deze informatie onjuist of onvolledig blijkt te zijn
of naderhand wijzigt, mogen wij de opgegeven prijzen, tarieven en/of termijnen hieraan
aanpassen.
4. Ons aanbod en onze prijzen en tarieven gelden niet automatisch voor nabestellingen of nieuwe
opdrachten.
5. Aan u getoonde of verstrekte modellen en voorbeelden en omschrijvingen in brochures,
promotiemateriaal of op onze website zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar gelden alleen ter
aanduiding. U kunt hieraan geen rechten ontlenen.
Artikel 3: Totstandkoming overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand nadat u ons aanbod heeft geaccepteerd, bijvoorbeeld door per
e-mail uw akkoord te geven op onze offerte. Als uw acceptatie afwijkt van het aanbod, komt de
overeenkomst pas tot stand nadat wij schriftelijk met de afwijkingen hebben ingestemd.
2. Wij zijn pas gebonden aan:
a. een opdracht of bestelling zonder daaraan voorafgaand aanbod;
b. mondelinge afspraken;
c. aanvullingen op of wijzigingen van de algemene voorwaarden of overeenkomst;
nadat wij dit schriftelijk aan u hebben bevestigd of zodra wij - zonder uw bezwaar - met de
uitvoering van de opdracht, bestelling of afspraken zijn begonnen.
3. Let wel: wij zijn alleen gebonden aan wat wij uitdrukkelijk met u overeenkomen. Dit betekent dat
wij alleen gehouden zijn de werkzaamheden en leveringen te verrichten zoals omschreven in het
door u geaccepteerde aanbod of zoals wij eventueel op een later tijdstip nog nader met u
overeenkomen. In dit kader adviseren wij u ons aanbod altijd goed door te lezen. Heeft u vragen
of twijfelt u of iets al dan niet inbegrepen is in dit aanbod? Neem dan contact met ons op. Dit kan
onjuiste verwachtingen en/of mogelijke teleurstellingen achteraf aan uw zijde voorkomen.
4. Wij zijn pas aan uw bestelling via de website gebonden, nadat wij de bestelling - al dan niet via
een automatisch bericht - schriftelijk aan u hebben bevestigd.
Artikel 4: Koop op afstand - bedenktijd, ontbindingsrecht
1. Dit artikel geldt voor consumenten bij een koop op afstand in de zin van artikel 6:230g lid 1 van
het Burgerlijk Wetboek (verkoop via onze website).
2. Als consument heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag
u de overeenkomst zonder opgaaf van redenen ontbinden.
3. De bedenktijd start vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde (niet-zijnde de
vervoerder):
a. de bestelde zaken heeft ontvangen;
b. de laatste zaak heeft ontvangen, als uw bestelling meerdere zaken betreft en deze zaken los
van elkaar worden geleverd;
c. de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen, als de levering van één zaak
bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen.
4. U ontbindt de overeenkomst door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring of door gebruik te
maken van het ontbindingsformulier op onze website.
5. De ontbinding heeft als gevolg dat ook van rechtswege (automatisch) alle eventuele aanvullende
overeenkomsten worden ontbonden.
6. U heeft het ontbindingsrecht alleen bij levering van (standaard) zaken uit ons assortiment. U
heeft geen ontbindingsrecht bij de levering van voor u op maat gemaakte of bewerkte zaken,
zoals conform uw wensen bedrukte of geborduurde kleding
7. Voldoet de zaak niet aan hetgeen wij zijn overeengekomen (heeft u bijvoorbeeld het verkeerde
product ontvangen)? Dan is het klachtartikel in deze algemene voorwaarden van toepassing.
Artikel 5: Koop op afstand - retourzending, terugbetaling
1. Ook dit artikel geldt alleen voor consumenten bij verkoop via onze website.
2. Tenzij wij de zaken zelf (laten) afhalen, gelden de volgende voorwaarden bij retournering:
a. binnen 14 kalenderdagen na ontbinding;
b. indien mogelijk in de originele verpakking;
c. ongebruikt;
d. voor uw rekening en risico.
3. Met “ongebruikt” in lid 2 sub c bedoelen wij: u mag de zaken niet verder gebruiken dan nodig is
om de aard, kenmerken en werking van het geleverde vast te stellen. Handelt u in strijd met lid 2
sub b of sub c? Dan bent u aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering van de zaken.
4. Uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw ontbindingsverklaring betalen wij de van
u ontvangen bedragen aan u terug. Tenzij wij anders overeenkomen, doen wij dit op dezelfde
wijze en in dezelfde valuta als uw betaling.
5. Lid 4 ziet ook op eventuele verzendkosten die u aan ons betaalde voor de levering, maar de
kosten van de retourzending zijn voor uw eigen rekening. Dit laatste geldt ook voor extra
(verzend-)kosten die u maakte, doordat u voor een andere wijze van levering heeft gekozen dan
de door ons aangeboden standaardwijze.
6. Tenzij wij de zaken zelf (laten) afhalen, kunt u pas terugbetaling vorderen nadat:
a. wij de zaken retour ontvangen hebben;
b. of u heeft aangetoond dat u de zaken retour heeft gezonden.
7. Als de zaken:
a. door u bewerkt zijn;
b. beschadigd zijn;
c. gebruikt zijn (zie definitie lid 3);
mogen wij de zaken weigeren of hoeven wij maar een deel van de ontvangen bedragen aan u
terug te betalen. Als dit aan de orde is, informeren wij u direct na ontvangst van de zaken.
8. U bent nooit aansprakelijk of kosten verschuldigd voor het enkele feit dat u gebruik maakt van uw
ontbindingsrecht.
Artikel 6: Vergoeding - prijzen, tarieven
1. Wij kunnen met u voor onze werkzaamheden en dienstverlening een vaste (al dan niet
periodieke) vergoeding overeenkomen of onze vergoeding berekenen op basis van de bestede
uren tegen het met u overeengekomen of ons gebruikelijke uurtarief. Bij meningsverschillen over
de bestede of de in rekening gebrachte uren is onze urenregistratie bindend, behoudens uw
tegenbewijs.
2. Als tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat wij de hoeveelheid werk niet goed hebben
ingeschat, mogen wij een overeengekomen vaste vergoeding verhogen, mits de inschattingsfout
ons niet te verwijten valt en wij de opdracht in redelijkheid niet kunnen uitvoeren tegen de
overeengekomen vergoeding.
3. Bij spoedopdrachten of als wij overeengekomen werkzaamheden op uw verzoek verrichten buiten
onze normale werkdagen, mogen wij aan u een toeslag berekenen. Onze normale werkdagen
zijn: maandag tot en met vrijdag (met uitzondering van erkende nationale feestdagen) binnen de
voor ons gebruikelijke werktijden.
4. Onze in een aanbod, prijs- of tarieflijst vermelde prijzen en tarieven zijn exclusief BTW en
eventuele kosten, zoals transport- of verzendkosten, ontwerpkosten, reiskosten buiten Tilburg,
montagekosten en declaraties van ingeschakelde derden.
5. Prijsverlagingen na het sluiten van de overeenkomst door - bijvoorbeeld - kortingsacties geven u
geen recht op een prijsvermindering.
6. Als wij na het sluiten van de overeenkomst te maken krijgen met (kost)prijsverhogende
omstandigheden, mogen wij de met u overeengekomen prijzen en tarieven hieraan aanpassen.
(Kost)prijsverhogende omstandigheden zijn in ieder geval wijzigingen in wet- en regelgeving,
overheidsmaatregelen, valutaschommelingen, wijzigingen in de prijzen van benodigde
materialen/grondstoffen of wijzigingen in de tarieven van ingeschakelde derden.
7. Bent u een consument en betreft het een prijs- of tariefwijziging binnen 3 maanden na het sluiten
van de overeenkomst? Dan mag u de overeenkomst binnen 5 werkdagen na onze melding van de
wijziging ontbinden. Ontbinding geschiedt door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring.
8. Bij duurovereenkomsten mogen wij jaarlijks een reguliere prijs- of tariefverhoging doorvoeren en
aan u doorberekenen. Wij informeren u uiterlijk één maand voor ingangsdatum van de verhoging.
Artikel 7: Inschakelen van derden
Wij mogen leveringen en werkzaamheden door derden laten uitvoeren.
Artikel 8: Uw verplichtingen
1. U zorgt ervoor dat:
a. u alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde informatie (zoals tekst, tekeningen,
logo’s, eventuele vergunningen e.d.) tijdig en op de door ons gewenste wijze aan ons
verstrekt;
b. door u verstrekte gegevensdragers, bestanden e.d. vrij zijn van virussen en defecten;
c. wij tijdig kunnen beschikken over de door u aan te leveren materialen, deze materialen van
de overeengekomen kwaliteit zijn en voldoen aan de overeengekomen specificaties;
d. u, uw medewerkers en derden die door u bij de uitvoering van onze overeenkomst betrokken
worden aan ons alle noodzakelijke of gevraagde medewerking verleent of verlenen;
e. wij - bij werkzaamheden op uw locatie - op de overeengekomen datum en tijd toegang
krijgen tot de werklocatie en deze locatie voldoet aan de geldende wettelijke
(veiligheids-)eisen;
f. door u ingeschakelde derden of (andere) op de werklocatie aanwezige personen ons niet
belemmeren of vertraging veroorzaken bij de uitvoering van onze overeenkomst;
g. wij op de werklocatie kosteloos kunnen beschikken over de door ons gewenste
aansluitmogelijkheden voor elektriciteit, gas en water. Verloren arbeidsuren als gevolg van
uitval van deze voorzieningen zijn voor uw rekening;
h. op de werklocatie kosteloos de door ons in redelijkheid gewenste overige voorzieningen
aanwezig zijn.
2. U garandeert dat de aan ons verstrekte informatie correct en volledig is en vrijwaart ons voor
aanspraken van derden die voortvloeien uit het onjuist of onvolledig zijn van deze informatie.
3. Voldoet u niet (tijdig) aan voornoemde verplichtingen of aan uw overige verplichtingen uit de
overeenkomst of deze algemene voorwaarden? Dan mogen wij de uitvoering van de
overeenkomst opschorten totdat u wel aan uw verplichtingen heeft voldaan. De kosten en overige
gevolgen (bijvoorbeeld schade) die hieruit voortvloeien zijn voor uw rekening en risico.
4. Als u uw verplichtingen niet nakomt en wij niet direct nakoming verlangen, tast dit ons recht niet
aan om later alsnog nakoming van u te vragen.
Artikel 9: Vertrouwelijke informatie
1. Wij houden alle informatie die wij bij het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst van of over u
krijgen geheim. Wij geven deze informatie alleen aan derden voor zover dit noodzakelijk is voor
de uitvoering van de overeenkomst.
2. Wij nemen alle redelijke voorzorgsmaatregelen om deze informatie geheim te houden. De
geheimhoudingsplicht geldt ook voor onze werknemers en derden die onder onze
verantwoordelijkheid bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken zijn.
3. Wij verwerken informatie die valt onder de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming)
conform de AVG en melden eventuele inbreuken op de beveiliging van de informatie ook conform
de AVG.
4. De geheimhoudingsplicht geldt niet wanneer wij de informatie als gevolg van wet- en/of
regelgeving of een rechterlijke uitspraak moeten openbaren en ons niet kunnen beroepen op een
wettelijk of door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt ook voor de
werknemers en derden zoals bedoeld in lid 2.
Artikel 10: Risico van opslag van informatie
1. Wij bewaren alle van u ontvangen informatie gedurende de uitvoering van de overeenkomst. Wij
slaan deze informatie op zorgvuldige wijze en - indien aan de orde - conform de AVG op.
2. Wij nemen alle redelijke maatregelen om het verloren gaan van of ongewenste toegang tot deze
informatie (bijvoorbeeld door virussen, technische storingen, cybercriminaliteit e.d.) te
voorkomen. Wij zijn echter nooit aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van het verlies of
tenietgaan van deze informatie, tenzij:
a. de schade te wijten is aan onze opzet of bewuste roekeloosheid;
b. aansprakelijkheid voortkomt uit de AVG.
3. Tenzij wij anders overeenkomen, bewaart u altijd het origineel of een kopie of back-up van de aan
ons verstrekte informatie.
Artikel 11: Levering - termijnen - voortgang en uitvoering overeenkomst
1. Wij spannen ons in de overeengekomen prestatie of zaken tijdig te leveren, maar
overeengekomen termijnen zijn nooit fatale termijnen. Komen wij onze verplichtingen niet (tijdig)
na? Dan moet u ons bij schriftelijke ingebrekestelling nog een redelijke termijn gunnen voor
nakoming.
2. Als vertraging ontstaat bij de aanvang, voortgang of afronding van de opdracht of de levering van
zaken doordat:
a. wij niet tijdig alle noodzakelijke informatie of medewerking van u ontvangen;
b. wij niet tijdig kunnen beschikken over door u te verstrekken materialen;
c. wij niet tijdig een overeengekomen (vooruit)betaling van u ontvangen;
d. sprake is van overige omstandigheden die voor uw rekening en risico komen;
hebben wij recht op een redelijke verlenging van de overeengekomen termijn en op vergoeding
van de hiermee gemoeide kosten en schade, zoals eventuele wachturen.
3. Bespoedigen wij de uitvoering van de overeenkomst op uw verzoek? Dan mogen wij de
hiermee gemoeide overwerkuren en overige kosten aan u doorberekenen.
4. Wij mogen de overeenkomst in delen uitvoeren en iedere deellevering of -prestatie
afzonderlijk factureren.
5. Als wij een overeenkomst in fasen uitvoeren, mogen wij de uitvoering van onderdelen die bij
een volgende fase horen opschorten, totdat u de resultaten van de voorgaande fase heeft
goedgekeurd. De hieruit voortvloeiende kosten en schade zijn voor uw rekening.
6. Het risico voor te leveren zaken gaat op u over zodra de zaken ons pand of terrein verlaten of wij
u informeren dat u de zaken kunt afhalen.
7. Verzending of transport van de zaken is voor uw rekening en risico. Wij zijn niet aansprakelijk
voor schade die verband houdt met de verzending of het transport.
8. Bent u een consument? Dan gaat het risico voor de zaken op u over zodra u of een door u
aangewezen derde de zaken ontvangt. Wijst u zelf een vervoerder aan? Dan gaat het risico
op u over bij ontvangst van de zaken door deze vervoerder. Verzending of transport is voor
uw rekening.
9. Bezorgen wij de zaken zelf bij u (bijvoorbeeld omdat wij de zaken ook voor u aanbrengen of
monteren)? Dan gaat het risico voor de zaken op u over bij ontvangst van de zaken. Wij
kunnen u wel transportkosten berekenen.
10. Wij mogen bestelde zaken en voor de opdracht aangeschafte materialen voor uw rekening en
risico opslaan, wanneer wij de zaken of prestatie niet op de overeengekomen wijze aan u kunnen
leveren of u de zaken niet afhaalt en de oorzaak hiervan in uw risicosfeer ligt. Wij geven u een
redelijke termijn waarbinnen u ons de gelegenheid geeft de zaken of prestatie alsnog te leveren
of u de zaken alsnog afhaalt.
11. Blijft u na deze redelijke termijn in gebreke met uw (afname-)verplichting? Dan bent u per direct
in verzuim. Wij mogen de overeenkomst - door een aan u gerichte schriftelijke verklaring –
geheel of gedeeltelijk ontbinden en de zaken of materialen vernietigen, aan derden verkopen of
voor andere opdrachten gebruiken, zonder dat wij uw eventuele schade, rente en kosten moeten
vergoeden. Ook tast dit ons recht niet aan op vergoeding van onze (opslag-)kosten, schade en
winstderving of ons recht alsnog nakoming van u te vragen.
12. Wij informeren u over de gevolgen voor overeengekomen prijzen, tarieven en termijnen:
a. bij door u gewenste wijzigingen in een bestelling of opdracht;
b. als tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat wij deze - door onvoorziene
omstandigheden - niet op de overeengekomen wijze kunnen uitvoeren. Wij overleggen met u
over een mogelijke gewijzigde uitvoering. Maken voornoemde omstandigheden de uitvoering
onmogelijk? Dan hebben wij in ieder geval recht op volledige vergoeding van de al verrichte
werkzaamheden en leveringen en de door ons gemaakte kosten.
13. U controleert ieder concept (conceptdocument, drukproef, lay-outontwerp) dat wij aan u
voorleggen en geeft zo spoedig mogelijk uw reactie hierop. Indien nodig, passen wij het concept
aan en leggen dit nogmaals ter goedkeuring aan u voor. Wij kunnen u daarbij vragen hiervoor
een schriftelijke akkoordverklaring te ondertekenen. U mag een definitieve versie pas gebruiken
na dit akkoord. Als wij goedgekeurde concepten nog moeten wijzigen, geldt dit als meerwerk en
mogen wij de hieruit voortvloeiende meerkosten aan u doorberekenen.
Artikel 12: Meer- en minderwerk
1. Meerwerk betreft in ieder geval alle op uw verzoek of noodzakelijkerwijs uit de uitvoering van de
overeenkomst voortkomende extra werkzaamheden en leveringen die niet zijn opgenomen in het
aanbod of de opdracht.
2. Wij komen meer- en minderwerk schriftelijk met u overeen. Wij zijn pas gebonden aan
mondelinge afspraken nadat wij deze schriftelijk aan u hebben bevestigd of zodra wij - zonder
uw bezwaar - met de uitvoering hiervan zijn begonnen.
3. Tenzij wij anders overeenkomen, verrekenen wij meer- en minderwerk bij de eindafrekening
met u.
Artikel 13: Ontwikkelen van websites
1. U geeft ons tijdig alle voor de ontwikkeling noodzakelijke informatie in de door ons gewenste
vorm. Daarbij zorgt u:
a. dat de aangeleverde bestanden, gegevensdragers, software e.d. voldoen aan de hiervoor
overeengekomen specificaties;
b. zelf voor eventuele licenties van derden voor auteursrechtelijk beschermd materiaal dat wij op
uw verzoek op de website plaatsen.
2. Onze verplichtingen wat betreft de functionaliteiten, eigenschappen, kenmerken e.d. van de
website gaan nooit verder dan hetgeen wij hierover schriftelijk met u afspreken.
3. Tenzij wij anders overeenkomen - en zodra u aan uw betalingsverplichtingen uit de overeenkomst
volledig heeft voldaan - , krijgt u een volledige, niet-overdraagbare licentie voor het gebruik van
het (grafisch) ontwerp van de website.
4. Wij houden de copyrights op losse elementen van de website, zoals onze eigen beeldcreaties,
programmeringen, teksten, beeldconcepten e.d. en mogen onze naam op de overeengekomen
wijze op de website plaatsen.
5. U mag voor het dagelijks gebruik van de website - binnen de met u overeengekomen grenzen -
aanpassingen doen in de inhoud van de databases, achterliggende pagina’s en boomstructuren.
6. Zonder onze voorafgaande, schriftelijke toestemming mag u geen variant of afgeleide (laten)
maken van het ontwerp van de website of (elementen van) het ontwerp gebruiken of toepassen
buiten de website of buiten hetgeen wij hiervoor zijn overeengekomen.
7. Adviseren wij u een provider of andere dienstverlener in te schakelen voor het functioneren van
de website? Dan zijn wij niet aansprakelijk voor (de inhoud van) uw afspraken met of eventuele
tekortkomingen van deze provider of andere dienstverlener.
Artikel 14: Oplevering - acceptatie van ontwikkelde websites
1. Wij informeren u wanneer wij de overeengekomen werkzaamheden hebben afgerond en de
website gebruiksklaar is.
2. De website is conform de overeenkomst opgeleverd, op het moment dat u de werking en de
hiervoor overeengekomen specificaties, functionaliteiten e.d. heeft gecontroleerd en de
opleverstaat of akkoordverklaring voor goedkeuring heeft getekend.
3. Verstrekken wij geen opleverstaat of akkoordverklaring? Dan wordt u geacht ook uw
goedkeuring te hebben gegeven als:
a. u niet binnen een overeengekomen testperiode klachten uit;
b. u niet binnen een periode van 2 weken na de in lid 1 bedoelde mededeling klachten uit;
c. of u onze bijbehorende factuur heeft betaald.
4. Schakelt u derden in voor werkzaamheden die van invloed (kunnen) zijn op een behoorlijk
gebruik van de website? Dan is dit geen reden voor een latere goedkeuring of een afkeuring als
deze werkzaamheden nog niet zijn verricht of beëindigd bij voltooiing van ons werk.
5. Constateert u binnen een met u overeengekomen testperiode of bij een overeengekomen
acceptatietest gebreken, fouten e.d.? Meldt u deze gebreken e.d. dan schriftelijk en
gedetailleerd aan ons. Wij herstellen de geconstateerde gebreken e.d. zo spoedig mogelijk.
De herstelwerkzaamheden zijn voor onze rekening, tenzij het gebruiksfouten van uw zijde
betreft of andere aan u toe te rekenen oorzaken heeft. Tenzij wij anders overeenkomen, is
herstel van eventuele verloren gegane gegevens voor uw rekening.
6. Constateert u na de oplevering of na het in lid 5 bedoelde herstel nog gebreken, fouten e.d.?
Dan gelden hiervoor de bepalingen van het klachtartikel.
7. Wilt u na de oplevering nog wijzigingen aan de website? Tenzij wij anders overeenkomen,
geldt dit als meerwerk en mogen wij de hieruit voortvloeiende meerkosten en de hieraan
bestede tijd aan u doorberekenen.
Artikel 15: Domeinnaamregistratie
1. Op uw verzoek kunnen wij de registratie of het verkrijgen van een domeinnaam voor u
verzorgen tegen de alsdan geldende tarieven.
2. De aanvraag, de toekenning en het gebruik van een domeinnaam is altijd afhankelijk van - en
onderworpen aan - de bij registratie geldende regels en procedures van de registrerende
instantie. Wij hebben alleen een bemiddelende rol en een inspanningsverplichting. Wij
garanderen niet dat een aanvraag wordt gehonoreerd.
3. U moet zich houden aan voornoemde regels en procedures van de registrerende instantie en
(overige) voor registratie en gebruik relevante wet- en regelgeving. Tenzij wij anders
overeenkomen, zorgt u zelf dat u hiervan op de hoogte bent.
4. Nadat u de overeengekomen vergoeding heeft betaald, spannen wij ons in de registratie te
realiseren.
5. Let op:
a. de factuur voor de registratiekosten is geen bevestiging van de registratie;
b. de registratie van een domeinnaam is geen vestiging van een merkenrecht. Tenzij wij anders
overeenkomen, onderzoekt u zelf of het gebruik van de gewenste domeinnaam
(merkenrechtelijk) is toegestaan. U vrijwaart ons voor alle aanspraken van derden die
voortkomen uit de registratie en uw gebruik van de domeinnaam, waaronder aanspraken
van derden wegens inbreuken op hun intellectuele eigendomsrechten.
6. Tenzij wij anders overeenkomen of uit regels of procedures van de registrerende instantie anders
volgt:
a. wordt uw domeinnaam voor 12 maanden geregistreerd;
b. en deze registratie telkens stilzwijgend voor een zelfde periode verlengd, tenzij u de
overeenkomst uiterlijk 2 weken vóór de expiratiedatum schriftelijk opzegt of wij de
overeenkomst op deze wijze opzeggen.
Artikel 16: Hostingservices - cloudoplossingen
1. Bij onze diensten op het gebied van hostingservices en/of cloudoplossingen is het - wat betreft
het gebruik van (onze) servers en het dataverkeer - verboden:
a. u te gedragen in strijd met de gedragsregels die gelden voor een respectvolle en gepaste
communicatie op het internet ( ‘nettiquette’);
b. inbreuk te maken op intellectuele eigendom- of andere rechten van derden;
c. informatie te verspreiden, toegankelijk te maken of aan te bieden die in strijd is met de
Nederlandse wet- en regelgeving. Dit geldt ook voor eventuele banners of reclame van
derden op uw website;
d. activiteiten te ondernemen die zijn aan te merken als cybercriminaliteit in welke vorm dan
ook;
e. (overige) illegale activiteiten te ondernemen;
f. activiteiten te ondernemen die schadelijk (kunnen) zijn voor onze server of andere op het
internet aangesloten servers of derden aan te zetten tot deze activiteiten;
g. u op een andere wijze schuldig te maken aan een strafbaar feit, waaronder het
verspreiden of toegankelijk maken van informatie die in strijd is met de staatsveiligheid, de
openbare orde of de goede zeden dan wel beledigend, bedreigend, haat-zaaiend of
discriminerend van aard is.
2. U vrijwaart ons voor aanspraken van derden die voortkomen uit de wijze waarop u gebruik maakt
van onze dienstverlening.
3. Bij (mogelijke) strafbare informatie of -feiten, mogen wij aangifte doen, daarbij alle relevante
informatie over u en uw handelen aan de bevoegde instanties geven en ook verder al het
mogelijke doen dat deze instanties in het kader van het onderzoek van ons vragen. Is sprake van
(herhaalde) gegronde klachten over uw handelen? Dan mogen wij bovendien de overeenkomst -
door een aan u gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden. Wij informeren u vooraf over een
voorgenomen ontbinding. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van een
aangifte of ontbinding.
4. Wij mogen uw dataverkeer en/of de hoeveelheid opslagruimte limiteren. Overschrijdt u de
overeengekomen limiet? Dan mogen wij de hieruit voortvloeiende meerkosten en onze schade
aan u doorberekenen.
5. Wij spannen ons in ervoor te zorgen dat u zo goed mogelijk gebruik kunt maken van de hosting
netwerken die direct of indirect met onze netwerken verbonden zijn, maar wij kunnen niet
garanderen dat deze netwerken 24/7 beschikbaar zijn.
6. Als wij constateren dat een (mogelijk) gevaar ontstaat voor het functioneren van:
a. onze computersystemen of netwerken of voor computersystemen of netwerken van derden;
b. onze dienstverlening via deze computersystemen of netwerken (bijvoorbeeld door overmatig
verzenden van gegevens, slecht beveiligde systemen of virussen);
mogen wij alle maatregelen nemen om dit gevaar te voorkomen of beperken. Wij zijn niet
aansprakelijk voor schade die u hierdoor lijdt.
7. Tenzij wij anders overeenkomen, leveren wij de overeengekomen diensten voor een periode van
12 maanden en wordt de overeenkomst telkens stilzwijgend voor een zelfde periode verlengd,
tenzij u de overeenkomst uiterlijk 2 weken vóór de expiratiedatum schriftelijk opzegt of wij de
overeenkomst op deze wijze opzeggen.
Artikel 17: Klachten
1. U controleert de geleverde zaken direct na ontvangst en meldt eventuele zichtbare gebreken,
beschadigingen, fouten, defecten, afwijkingen in aantallen e.d. op de vrachtbrief of begeleidende
bon. Bij gebreke van een vrachtbrief of begeleidende bon meldt u deze klachten binnen 2
werkdagen na ontvangst schriftelijk aan ons. Meldt u deze klachten niet tijdig? Dan worden de
zaken geacht in goede staat door u te zijn ontvangen en conform de overeenkomst te zijn
geleverd.
2. Overige klachten over de geleverde zaken meldt u direct na ontdekking - maar uiterlijk binnen de
overeengekomen garantietermijn - schriftelijk aan ons. Als wij geen garantietermijn
overeenkomen, geldt een garantietermijn van 2 maanden na levering. Alle gevolgen van het niet
direct melden zijn voor uw risico.
3. Klachten over verrichte werkzaamheden of geleverde diensten (bijvoorbeeld klachten over een
ontwikkelde website die zich voordoen na de oplevering) meldt u ook direct na ontdekking - maar
uiterlijk binnen de hiervoor overeengekomen termijn - schriftelijk aan ons. Alle gevolgen van het
niet direct melden zijn voor uw risico. Komen wij geen termijn overeen? Dan geldt een termijn
van 3 maanden na (op)levering.
4. Meldt u een klacht niet tijdig? Dan kunt u geen beroep doen op een overeengekomen garantie.
5. Klachten schorten uw betalingsverplichting niet op.
6. Het vorige lid geldt niet voor consumenten.
7. U stelt ons in staat de klacht te onderzoeken en geeft ons alle hiervoor relevante informatie,
bijvoorbeeld foto’s van de door u geconstateerde feiten. Is voor het onderzoek retourzending
noodzakelijk of moeten wij de klacht ter plaatse onderzoeken? Dan is dit voor uw rekening, tenzij
uw klacht achteraf gegrond blijkt te zijn. U draagt altijd het verzend- of transportrisico.
8. Retourzending vindt alleen plaats na onze toestemming en conform onze instructies.
9. Geen klachten zijn mogelijk over:
a. onvolkomenheden in of eigenschappen van zaken die inherent zijn aan de aard van de
materialen of grondstoffen waaruit de zaken vervaardigd zijn;
b. in de branche geaccepteerde kleine onderlinge afwijkingen wat betreft gramgewicht, kleuren,
kwaliteit, structuren e.d. van papier bij drukwerk;
c. kleurafwijkingen tussen vervaardigd drukwerk, vervaardigde zaken e.d. en de kleuren zoals
weergegeven in (digitale) drukproeven of zoals getoond op beeldschermen. Deze kleuren
kunnen altijd in zekere mate afwijken;
d. fouten in al goedgekeurde documenten, drukproeven of lay-outontwerpen;
e. ontwikkelde websites of het resultaat van onze werkzaamheden of dienstverlening als u na
(op)levering (technische) wijzigingen heeft aangebracht of de website of voornoemd resultaat
geheel of gedeeltelijk heeft bewerkt;
f. zaken die na ontvangst door u zijn be- of verwerkt.
Artikel 18: Garanties
1. Wij voeren de overeengekomen leveringen, werkzaamheden en dienstverlening naar behoren en
conform de in onze branche geldende normen uit, maar geven geen verdere garantie dan wij
uitdrukkelijk met u overeenkomen.
2. Wij staan tijdens de garantietermijn in voor de gebruikelijke kwaliteit en deugdelijkheid van het
(op)geleverde.
3. Bij het gebruik van voor een opdracht benodigde materialen baseren wij ons op informatie van de
fabrikant of onze leverancier over de eigenschappen hiervan. Geeft de fabrikant of leverancier
voor deze materialen of voor geleverde zaken een garantie? Dan geldt deze garantie op dezelfde
wijze tussen ons. Wij informeren u hierover. Onze garantie gaat dan in ieder geval nooit verder
dan deze garantie van de fabrikant of leverancier.
4. Wilt u de geleverde zaken gebruiken voor een ander doel of op een andere wijze dan het
gebruikelijke doel of de gebruikelijke wijze? Dan garanderen wij alleen dat de zaken hiervoor
geschikt zijn als wij dat schriftelijk aan u bevestigen.
5. U kunt geen beroep doen op de garantie zolang u de voor de zaken, werkzaamheden of
dienstverlening overeengekomen prijs of vergoeding nog niet heeft voldaan.
6. Het vorige lid geldt niet voor consumenten.
7. Beroept u zich terecht op een overeengekomen garantie? Dan hebben wij de keuze uit kosteloos
herstel of kosteloze vervanging van de zaken, het alsnog - kosteloos en op de juiste wijze -
uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden of dienstverlening dan wel een terugbetaling
van of korting op de overeengekomen prijs of vergoeding. Als sprake is van bijkomende schade,
gelden hiervoor de bepalingen van het aansprakelijkheidsartikel.
8. Bent u een consument? Dan mag u altijd kiezen voor kosteloos herstel of kosteloze vervanging
van de zaken of het alsnog - kosteloos en op de juiste wijze - uitvoeren van de werkzaamheden
of dienstverlening, tenzij dit in redelijkheid niet van ons kan worden gevraagd. In dit laatste geval
mag u de overeenkomst - door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden of een
korting op de overeengekomen prijs of vergoeding vragen.
Artikel 19: Aansprakelijkheid
1. Buiten de uitdrukkelijk met u overeengekomen of door ons gegeven garanties of gegarandeerde
resultaten of kwaliteitseisen aanvaarden wij geen enkele aansprakelijkheid.
2. Wij zijn alleen aansprakelijk voor directe schade. Iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade,
zoals bedrijfsschade, winstderving en geleden verlies, vertragingsschade, personen- of
letselschade, is uitdrukkelijk uitgesloten.
3. U neemt alle noodzakelijke maatregelen om de schade te voorkomen of beperken.
4. Als wij aansprakelijk zijn, is onze schadevergoedingsplicht altijd beperkt tot maximaal het bedrag
dat onze verzekeraar in het voorkomende geval uitkeert. Komt het niet tot een uitkering of valt de
schade niet onder een door ons gesloten verzekering? Dan is onze schadevergoedingsplicht
beperkt tot maximaal het factuurbedrag voor de geleverde zaken of diensten of de verrichte
werkzaamheden.
5. Bij duurovereenkomsten is onze schadevergoedingsplicht beperkt tot het over de laatste 3
maanden of termijnen verschuldigde factuurbedrag als onze verzekeraar niet uitkeert of de
schade niet onder onze verzekering valt.
6. Al uw aanspraken op een vergoeding van geleden schade verjaren in ieder geval 6 maanden
nadat u bekend bent met - of had kunnen zijn met - de door u geleden schade en ons dus
hiervoor had kunnen aanspreken.
7. In afwijking van het vorige lid geldt voor consumenten een termijn van 1 jaar.
8. Verrichten wij onze werkzaamheden of leveringen aan de hand van door of namens u verstrekte
informatie? Dan zijn wij niet verantwoordelijk voor de inhoud, juistheid en volledigheid van deze
informatie, maar alleen voor het correct verwerken van de informatie binnen het kader van de
opdracht of bestelling.
9. Bij cloudoplossingen en aanverwante diensten (zoals het uitvoeren van remote back-ups) zijn wij
niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van - bijvoorbeeld - data die verloren gaan als
de oorzaak hiervan bij derden ligt (zoals providers). Wij zijn alleen verantwoordelijk voor het
correct en tijdig uitvoeren van de remote-back-ups conform de afspraken die wij hierover met u
hebben gemaakt. Wij zijn ook niet aansprakelijk voor schade voortkomend uit storingen in een
onderliggende infrastructuur voor het dataverkeer die door derden wordt beheerd en in stand
gehouden.
10. Wij zijn niet aansprakelijk - en u kunt geen beroep doen op de toepasselijke garantie - als de
schade ontstaat door:
a. uw ondeskundig gebruik, gebruik in strijd met het doel van het (op)geleverde of gebruik in
strijd met de door of namens ons verstrekte instructies, adviezen, handleidingen,
(onderhouds- of reinigings-)voorschriften e.d.;
b. uw ondeskundige bewaring (opslag) of uw ondeskundig onderhoud van de zaken;
c. fouten, onvolledigheden e.d. in de door of namens u aan ons verstrekte informatie;
d. gebreken in, of de staat van, de door u verstrekte materialen;
e. het niet of onvoldoende voldoen van de door u verstrekte materialen aan de eisen die wij
hiervoor op voorhand aan u gemeld hebben, bijvoorbeeld wat betreft de kwaliteit van de
materialen;
f. uw aanwijzingen of instructies;
g. of als gevolg van een keuze van u die afwijkt van ons advies of wat gebruikelijk is,
bijvoorbeeld wat betreft de wijze van uitvoering van de overeenkomst;
h. of doordat u - of een derde namens u - (reparatie-)werkzaamheden, wijzigingen of
bewerkingen aan het (op)geleverde heeft uitgevoerd.
11. Wij zijn ook niet aansprakelijk - en u kunt geen beroep doen op de toepasselijke garantie - als u
ons niet altijd eerst de kans geeft om binnen een redelijke termijn uw klacht op te lossen, voordat
u een derde inschakelt of (bijvoorbeeld) zelf herstel- of reparatiewerkzaamheden verricht.
12. In deze - in de leden 10 en 11 genoemde - situaties bent u volledig aansprakelijk voor de hieruit
voortvloeiende schade en vrijwaart u ons voor aanspraken van derden.
13. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te
wijten is aan onze opzet of bewuste roekeloosheid of als de beperkingen in strijd zijn met
dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen. Alleen in deze gevallen vrijwaren wij u voor
aanspraken van derden.
Artikel 20: Door u aangeleverde materialen
1. Als u zelf materialen voor be- of verwerking beschikbaar stelt (bijvoorbeeld te bedrukken
bedrijfskleding) zijn wij verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de werkzaamheden,
maar niet voor de deugdelijkheid van die materialen. Wij zijn daarbij niet verplicht de
aangeleverde materialen voorafgaand aan de uitvoering van de opdracht op geschiktheid e.d. te
onderzoeken.
2. Wij zijn niet aansprakelijk voor tekortkomingen in de nakoming van onze verplichtingen uit de
overeenkomst, als deze veroorzaakt worden door buitengewone of in redelijkheid voor ons
onvoorzienbare verwerkingsmoeilijkheden voortvloeiend uit de aard van de aangeleverde
materialen.
3. Wij kunnen niet instaan voor eigenschappen als houdbaarheid, hechting, glans, kleur, licht- of
kleurechtheid of slijtvastheid - en zijn niet aansprakelijk voor schade die u lijdt als gevolg van het
ontbreken van deze eigenschappen - ,als:
a. u nalaat ons uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst exact te informeren over de
eigenschappen en aard van de materialen;
b. u nalaat overige voor de uitvoering van de overeenkomst relevante informatie te verstrekken,
zoals toegepaste voor- en oppervlaktebewerkingen;
c. de door u verstrekte informatie ondeugdelijk, onjuist of onvolledig is.
Artikel 21: Betaling
1. Wij mogen altijd een (gedeeltelijke) vooruitbetaling of andere zekerheid voor betaling aan u
vragen.
2. Zodra wij voor u bewerkte zaken hebben geleverd, mogen wij (het restant van) de
overeengekomen vergoeding of de (resterende) aan de opdracht bestede uren bij u in rekening
brengen.
3. Tenzij wij anders overeenkomen, betaalt u binnen een vervaltermijn van 30 dagen na de
factuurdatum. De juistheid van de factuur staat vast als u niet binnen deze betaaltermijn bezwaar
maakt.
4. Bij bestellingen via onze website betaalt u op de wijze en binnen de betaaltermijn zoals
aangegeven op de website.
5. Heeft u niet (volledig) betaald binnen de betaaltermijn? Dan bent u aan ons de actuele wettelijke
handelsrente (conform artikel 6:119a van het Burgerlijk Wetboek) verschuldigd.
6. Bij consumenten berekenen wij de actuele wettelijke rente voor consumenten (conform artikel
6:119 van het Burgerlijk Wetboek).
7. Als uw betaling na aanmaning alsnog uitblijft, mogen wij u bovendien buitengerechtelijke
incassokosten in rekening brengen ter hoogte van 15% van het factuurbedrag met een minimum
van € 40,00.
8. Aan consumenten geven wij bij aanmaning minimaal een termijn van 14 dagen na ontvangst van
deze aanmaning om alsnog te betalen. Blijft betaling opnieuw uit, dan zijn de buitengerechtelijke
incassokosten voor de consument:
a. 15% van het bedrag van de hoofdsom over de eerste € 2.500,00 van de vordering (met een
minimum van € 40,00);
b. 10% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 2.500,00 van de vordering;
c. 5% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 5.000,00 van de vordering;
d. 1% van het bedrag van de hoofdsom over de volgende € 190.000,00 van de vordering;
e. 0,5% van het meerdere van de hoofdsom.
Dit alles met een absoluut maximum van € 6.775,00.
9. Voor de berekening van de buitengerechtelijke incassokosten mogen wij de hoofdsom van de
vordering na verloop van 1 jaar verhogen met de in dat jaar opgebouwde vertragingsrente.
10. Blijft uw betaling uit? Dan mogen wij de overeenkomst - door een aan u gerichte schriftelijke
verklaring - ontbinden of onze verplichtingen uit de overeenkomst opschorten, totdat u alsnog
betaalt of ons hiervoor een deugdelijke zekerheid geeft. Wij hebben dit opschortingsrecht al
voordat u in verzuim bent met uw betaling, als wij dan al gegronde redenen hebben om aan uw
kredietwaardigheid te twijfelen.
11. Ontvangen betalingen brengen wij eerst in mindering op alle verschuldigde rente en kosten en
hierna op de opeisbare facturen die het langst openstaan, tenzij u bij de betaling schriftelijk meldt
dat deze betrekking heeft op een latere factuur.
12. U mag onze vorderingen niet verrekenen met tegenvorderingen die u op ons meent te hebben.
Dit geldt ook als u (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of in staat van faillissement
wordt verklaard.
13. Het vorige lid geldt niet voor consumenten.
14. Is sprake van een duurovereenkomst en blijft uw (volledige) betaling uit? Dan stellen wij u
schriftelijk in gebreke en geven u daarbij een redelijke termijn om alsnog te betalen. Bedraagt uw
betalingsachterstand 3 maanden of termijnen of meer? Dan mogen wij de overeenkomst - door
een aan u gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden of onze verplichtingen uit de overeenkomst
opschorten, totdat u alsnog heeft betaald of ons hiervoor een deugdelijke zekerheid geeft. Wij
informeren u tijdig over een voorgenomen opschorting of ontbinding. Een opschorting kan
betekenen: het blokkeren van de voor u geëxploiteerde of aan u ter beschikking gestelde
website, domeinnaam of e-mailadressen. Alle schade die u of wij hierdoor lijden en de eventuele
kosten van een heraansluiting of het reactiveren van de dienstverlening zijn voor uw rekening.
Artikel 22: Eigendomsvoorbehoud
1. Alle zaken die wij aan u leveren, blijven ons eigendom totdat u aan al uw betalingsverplichtingen
heeft voldaan.
2. Deze betalingsverplichtingen betreffen niet alleen de koopprijs van de zaken, maar ook onze
vorderingen:
a. voor verrichte werkzaamheden die met de levering verband houden;
b. wegens een toerekenbare tekortkoming van u, zoals een schadevergoeding,
buitengerechtelijke incassokosten, rente en eventuele boetes.
3. U mag zaken waarop een eigendomsvoorbehoud rust niet verpanden of in de feitelijke macht van
een financier brengen.
4. U informeert ons direct, als derden stellen dat zij eigendoms- of andere rechten hebben op de
zaken.
5. Zolang u over de zaken beschikt, bewaart u deze zorgvuldig en als ons identificeerbaar eigendom.
6. U zorgt voor een zodanige bedrijfs- of inboedelverzekering, dat de onder eigendomsvoorbehoud
geleverde zaken zijn meeverzekerd. U geeft ons op ons verzoek inzage in de verzekeringspolis en
bijbehorende premiebetalingsbewijzen.
7. Handelt u in strijd met dit artikel of doen wij om een andere reden een beroep op ons
eigendomsvoorbehoud? Dan mogen wij of onze werknemers uw terrein betreden en de zaken
terugnemen. Dit tast onze rechten op het - door een aan u gerichte schriftelijke verklaring -
ontbinden van de overeenkomst of een vergoeding van onze schade, gederfde winst en rente niet
aan.
Artikel 23: Intellectuele eigendomsrechten
1. Tenzij wij anders overeenkomen, zijn wij de rechthebbende van alle intellectuele
eigendomsrechten die rusten op of voortkomen uit de door ons geleverde of vervaardigde
documenten en zaken en (het resultaat van) onze werkzaamheden en dienstverlening, zoals
de intellectuele eigendomsrechten van (bij de ontwikkeling van een website) geleverde
databases en broncodes. Alleen wij mogen deze rechten uitoefenen. U krijgt alleen de
(gebruiks-)rechten die wij uitdrukkelijk overeenkomen.
2. Dit betekent - onder meer -, dat u de door ons geleverde en vervaardigde:
a. documenten (waaronder onze offertes) niet mag gebruiken buiten de context van de
overeenkomst, niet mag vermenigvuldigen, niet mag gebruiken voor het ontvangen van
prijsopgaven van derden en ook anderszins niet aan derden mag geven of derden hierin
inzage mag geven;
b. zaken of onderdelen hiervan niet mag namaken, wijzigen, reproduceren e.d.;
zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.
3. Verstrekt u documenten of bestanden aan ons? Dan garandeert u dat deze documenten of
bestanden geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden. U bent
aansprakelijk voor schade die wij door dergelijke inbreuken lijden en vrijwaart ons voor
aanspraken van deze derden.
4. Wij garanderen dat door ons geleverde documenten en zaken geen inbreuk maken op
intellectuele eigendomsrechten van derden, zoals auteursrechten. Blijkt op enig moment dat
toch sprake is van een dergelijke inbreuk? Dan overleggen wij met u over vervanging van de
zaken of documenten die inbreuk maken, verwerven wij hiervoor een licentierecht of nemen
wij het geleverde retour onder terugbetaling van de hiervoor door u betaalde vergoeding
(rekening houdend met de gebruikelijke afschrijvingen). Een en ander geeft u geen recht op
een (verdere) (schade)vergoeding.
5. U heeft alleen recht op de in lid 4 vermelde opties als u ons zodanig op tijd inlicht over de
(vermeende) aanspraken van derden met vermelding van alle bijzonderheden, dat wij onze
rechten behoorlijk kunnen verdedigen. Wij vrijwaren u dan tegen de aanspraken van deze
derden die voortkomen uit geconstateerde inbreuken, mits u het voeren van verweer en de
behandeling van een eventuele rechtszaak aan ons overlaat en ons hierbij alle noodzakelijke
medewerking geeft.
6. Wij mogen technische maatregelen nemen om onze rechten te beschermen.
7. Tenzij wij anders overeenkomen, mogen wij afbeeldingen van door ons verstrekte
documenten en geleverde zaken gebruiken voor - onder meer - eigen reclamedoeleinden.
Artikel 24: Uw eigendommen - retentierecht
1. Als u aan ons eigendommen ter beschikking stelt - bijvoorbeeld bedrijfskleding voor bedrukken of
borduren - blijven dit uw eigendommen. Wij gebruiken deze eigendommen niet anders dan
noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht.
2. Wel mogen wij de teruggave van uw eigendommen opschorten indien - en gedurende de periode
dat - u:
a. de kosten van (eerdere) werkzaamheden aan deze eigendommen niet (volledig) heeft
voldaan;
b. andere opeisbare vorderingen die wij op u hebben niet (volledig) heeft voldaan.
3. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade - van welke aard dan ook - die voortvloeit uit
het door ons uitgeoefende retentierecht.
Artikel 25: Faillissement, beschikkingsonbevoegdheid e.d.
1. Wij mogen de overeenkomst - door een aan u gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden
wanneer u:
a. in staat van faillissement wordt verklaard of hiervoor een aanvraag is gedaan;
b. (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;
c. door executoriale beslaglegging wordt getroffen;
d. onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
e. op andere wijze de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot
(delen van) uw vermogen verliest.
2. U informeert de curator of bewindvoerder altijd over de (inhoud van de) overeenkomst en deze
algemene voorwaarden.
Artikel 26: Overmacht
1. Als wij jegens u tekortschieten in het nakomen van onze contractuele verplichtingen, kan ons dit
niet worden toegerekend als sprake is van overmacht.
2. In de volgende omstandigheden is in ieder geval sprake van overmacht aan onze zijde:
a. oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, overheidsmaatregelen
of dreiging van deze of vergelijkbare omstandigheden;
b. verstoring van de bij het aangaan van de overeenkomst bestaande
valutaverhoudingen;
c. bedrijfsstoringen of storingen in onze dienstverlening door brand, inbraak, sabotage,
uitval van elektriciteit, internet- of telefoonverbindingen, cybercriminaliteit, stakingen,
(maatregelen in verband met) epidemie of pandemie, natuurverschijnselen,
(natuur)rampen e.d.;
d. door weersomstandigheden, wegblokkades, ongeval, import- en export
belemmerende maatregelen, een (tijdelijk) gebrek aan de benodigde materialen,
grondstoffen e.d. ontstane transportmoeilijkheden en (op)leveringsproblemen.
3. Bij overmacht mogen wij de overeenkomst - door een aan u gerichte schriftelijke verklaring -
ontbinden of onze werkzaamheden en leveringen aanpassen dan wel voor een redelijke termijn
opschorten. Wij hoeven dan geen schadevergoeding aan u te betalen.
4. Treedt de overmachtssituatie in nadat wij de overeenkomst al gedeeltelijk hebben uitgevoerd?
Dan hebben wij wel recht op vergoeding van de al uitgevoerde werkzaamheden en leveringen.
Artikel 27: Annulering - opschorting
1. Dit artikel geldt niet voor ontbinding binnen de wettelijke bedenktijd zoals bedoeld in artikel
4.
2. Als u de overeenkomst voorafgaand aan of tijdens de uitvoering annuleert, mogen wij aan u
een gefixeerde schadevergoeding berekenen voor:
a. alle gemaakte kosten (zoals al ingekochte materialen of grondstoffen);
b. onze door de annulering geleden schade inclusief de gederfde winst.
Afhankelijk van al verrichte werkzaamheden en leveringen en de gemaakte kosten is deze
schadevergoeding 20 tot 100% van de overeengekomen prijs of vergoeding.
3. Als u een geplande afspraak minder dan 24 uur van tevoren afzegt of verzet of niet aanwezig
bent op het afgesproken tijdstip, mogen wij de daarvoor gereserveerde tijd bij u in rekening
brengen.
4. U vrijwaart ons voor aanspraken van derden die uit de annulering voortvloeien.
5. Wij mogen de verschuldigde schadevergoeding verrekenen met alle door u betaalde bedragen
en uw eventuele tegenvorderingen.
6. Vraagt u ons de uitvoering van de overeenkomst op te schorten? Dan mogen wij de
vergoeding voor alle verrichte werkzaamheden en geleverde zaken en diensten per direct
opeisen en bij u in rekening brengen. Dit geldt ook voor gemaakte kosten, kosten
voortvloeiend uit de opschorting en uren die wij of door ons ingeschakelde derden op dat
moment al hebben gereserveerd voor de opschortingsperiode.
7. Kosten die wij maken voor het hervatten van de werkzaamheden, de leveringen of de
dienstverlening zijn ook voor uw rekening. Kunnen wij de uitvoering van de overeenkomst na
de opschorting niet hervatten? Dan mogen wij de overeenkomst - door een aan u gerichte
schriftelijke verklaring - ontbinden.
Artikel 28: Toepasselijk recht - bevoegde rechter
1. Op onze overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
2. Wij leggen geschillen voor aan de rechter die bevoegd is in onze vestigingsplaats. Daarnaast
behouden wij ook altijd het recht het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in uw
vestigings- of woonplaats.
3. Als consument mag u altijd kiezen voor de wettelijk bevoegde rechter, ook als wij voor een
andere rechter kiezen. U informeert ons dan binnen een maand na ontvangst van de
dagvaarding over uw keuze.
Datum: 1 oktober 2024